توضیحات


انواع مختلف پروتئین های مناسب برای ورزشکاران


⁣ انواع مختلف پروتئین وجود دارد اما به طور معمول ، آب پنیر و کازئین بیشترین توجه را به خود جلب می کنند.  آنها هر دو منبع خوبی برای پروتئین هستند و می توانند جایگاهی در مصرف پروتئین روزانه شما داشته باشند. ⁣ ⁣
 برخی دیگر از تفاوت های این دو در قیمت و سلیقه خواهد بود.  کشک معمولاً ارزان تر است و بهتر مخلوط می شود بنابراین نوشیدن آن راحت تر است.  از طرف دیگر ، کازئین کمی گرانتر است و اغلب به خوبی مخلوط نمی شود و در نتیجه احساس ضخیم تر و گاهی اوقات ایجاد یک توده می شود.  درنهایت ، تمرکز شما باید روی دریافت مقدار کافی پروتئین با کیفیت بالا در طول روز باشد و هر دو مورد گزینه های خوبی خواهند بود.

آیا باید پروتئین کشک یا کازئین مصرف کنم؟  محلول در آب ، به راحتی مخلوط می شود ، به سرعت هضم می شود نامحلول در آب ، منعقد شده در روده باشد ، کندتر هضم می شود هر دو از پروتئین لبنیات ناشی می شوند.  پروتئین شیر گاو دارای 20 تا 30 درصد آب پنیر و 70-80 درصد کازئین است.

پروتئین وی ( آب پنیر )باعث افزایش آمینو (بویژه لوسین برای سنتز پروتئین ماهیچه ها می شود) به دلیل همین طبیعت ممکن است برای انجام تمرین بعد از تمرین از کازئین مفید تر باشد.

کازئین سطح اسید آمینه را بیشتر از مدت زمان طولانی تر نسبت به پروتئین وی نگه می دارد. ممکن است در صورت وجود فاصله بین وعده های غذایی ،  مصرف آن مفید باشد. در مقایسه با کازئین یا پروتئین وی ، هضم پروتئین های محلول در شیر خیلی سریع است.

@reza_ghavami_amin 
@iranfitonomy