توضیحات


حافظه عضلانی


حافظه عضلانی
 به دلیل وجود همه گیر شدن بیماری کرونا ، بسیاری از سالن های بدنسازی در مدت زمان طولانی بسته شدند.  در حالی که برخی از کشورها ، دوباره به تدریج سالن های بدنسازی را باز می کنند ، برخی دیگر هنوز در خانه گیر کرده اند.  حال این سؤال پیش می آید ، آیا ما می توانیم سریعاً توده عضلانی خود را به دست آوریم و چگونه کار می کند؟  پاسخ این کار ، اثر حافظه عضلانی است.  حافظه عضلانی به چگونگی بازیابی عضلانی که به دلیل عدم تحرک از دست داده ایم را توضیح می دهد ، نسبتاً آسان است . حافظه عضلانی به این دلیل کار می کند که هسته هایی را که در نتیجه بلند کردن وزنه ها به دست می آورید ، حفظ می کند ، حتی وقتی که یک تمرین طولانی را انجام می دهید .  هسته ها در واقع مراکز کنترل فیبرهای عضلانی شما هستند.  بدست آوردن هسته های جدید عضله امکان رشد بیشتر ماهیچه ها را فراهم می آورد .  حتی اگر ماهیچه ای را از دست داده اید ، به دلیل عدم تمرین چند هفته ، هسته های عضلانی که در آن باقی مانده است باعث می شود عضلات از دست رفته به سرعت دوباره بازیابی شود.  تحقیقات همچنین نشان داده است که حافظه ماهیچه ها می توانند تا 15 سال ادامه داشته باشند.  بعضی از دانشمندان حتی فکر می کنند ، این هسته ها حتی می توانند طولانی تر حفظ شوند.


حافظه عضلانی چیست؟

 حافظه عضلانی پدیده ای که فیبرهای عضلانی را که اندازه و قدرت را سریعتر از قبل به دست می آوردند سریع را توصیف می کند.

 به عنوان مثال ، برای یک وزنه بردار متوسط ​​یا پیشرفته ، چند کیلو از افزایش عضلات در هر سال یک هنجار است و در نهایت آن را به یک خزیدن و تقریبا غیر قابل لمس می کند.  اگر آنها قدری عضله از دست بدهند  ، مثلا ، دو کیلو ماهیچه ، با این وجود ممکن است فقط یک یا دو ماه طول بکشد تا بتواند آن را به حالت قبل برگرداند.
 همان اصل "به سختی به دست آوردن ، بازیابی آسان تر" برای بسیاری از مهارتها و فرآیندهای بدنی صادق است.  برای مثال .  .  .

 بازیابی ظرفیت هوازی پس از خروج از تمرینات و بی تمرینی بسیار آسانتر از ساخت اولیه آن است.

 ترك مجدد دوچرخه سواری بسیار آسانتر از یادگیری آن به تازگی است ، حتی چند دهه بعد.

 شروع مجدد برای نواختن آهنگ روی پیانو نسبت به اولین بار آسانتر است.

 شما می توانید حافظه عضلانی  را به عنوان پاداش مادام العمر برای کار سختی که برای ساختن عضله و قدرت در نظر دارید تصور کنید.  این کار را یک بار انجام دهید و انجام دوباره آن راحت تر خواهد بود.


به عبارت دیگر ، برخی ورزشکاران یک روز بدون ورزش را گامی برای کوچکتر شدن ، ضعیف تر و ضعیف تر شدن می دانند.
 این طرز تفکر به ویژه در بین افرادی که به ورزش وزنه برداری و بدنسازی تازه وارد شده اند  معمولاً به دلیل ترس از دست دادن "زیبایی شناسی" کمی که دارند بوجود می آید.

 در بیشتر موارد ، ضرر و زیان حداقل است و فقط چند هفته طول می کشد تا بتوانید قبل از استراحت ، حتی به یک استراحت طولانی چند هفته یا بیشتر ، به قبل از بی تمرینی  برگردید.  و اگر عضلات برای چند ماه ها بی تمرین بودند ، ضررها هنوز محدود است و میزان ریکاوری قابل توجه است.
 اگر این مورد دست اول را تجربه کرده اید ، می دانید که در مورد چه صحبت می کنم ، و اگر ندارید ، احتمالاً شک دارید.  و اشکالی ندارد  چون تقریبا  تمام ورزشکاران در این مرحله قرار میگیرند.

 با این حال ، خبر خوب این است که بدن شما مانند  ، بسیارسخت کوش است و می تواند عضله را نگاه دارد ، آن را از دست ندهد و هنگامی که در واقع از بین رفته است ، دوباره بازیابی کنید.

 به عبارت دیگر ، "حافظه عضله" یک جنبه اساسی در فیزیولوژی انسان است و نه برای نخبگان ژنتیکی یا برای مصرف کنندگان استروئید پیچیده.