توضیحات


آیا زنان انعطاف پذیرتر از مردان هستند؟


آیا زنان انعطاف پذیرتر از مردان هستند؟
 چقدر انعطاف پذیر هستید؟   ممکن است هنگامی که سعی می کنید یک نمایش یوگا پیشرفته را انجام دهید ، این عدم انعطاف پذیری را احساس کنید!  به دلایل مختلف ، سن به دلیل انعطاف پذیری ، عوارض لازم را به همراه دارد که برخی از آنها مربوط به روند پیری است.  این بدان معنا نیست که شما بی رحمانه با گذشت زمان سخت تر  انعطاف پذیر خواهید شد.  سبک زندگی نیز مهم است.  افرادی که بیشتر روزها بدون داشتن استراحت در یک صندلی اداری می نشینند ، انعطاف پذیری کمتری دارند و بیشتر در معرض درد گردن و کمر هستند.

 با حضور در کلاس های یوگا ، ممکن است ببینید که مردان نسبت به خانمها از انعطاف پذیری کمتری برخوردار هستند ، زیرا مردان تمایل دارند به سمت سایر فعالیتهای ورزشی مانند تمرینات وزنه برداری گرایش پیدا کنند.  آیا این امر به دلیل عدم انعطاف پذیری است یا اینکه یوگا را "مناسبتر برای زنان" می دانند؟؟؟  بگذارید ببینیم علم چه می گوید.

 انعطاف پذیری چیست؟
 انعطاف پذیری به این معنی است که می توانید ماهیچه را تا چه اندازه کشش یا طولانی کنید.  فرد با انعطاف پذیری بیشتر از کسی که فاقد انعطاف پذیری باشد می تواند عضله را طولانی تر کند.  انعطاف پذیری با تحرک مفصل متفاوت است ، اصطلاحی که به نحوه اتصال مفصل اشاره دارد.  فرد با تحرک مفصل خوب می تواند مفصل را از طریق حرکت کامل خود حرکت دهد ، در حالی که کسی که دارای تحرک مفصل است محدودیت هایی در حرکت دارد.

  برخی از افراد مبتلا به بیماری هستند ، که نشانگر ترکیبی از بافت همبند آنها باعث می شود که تاندون ها بسیار ملین باشند.  در بعضی موارد ، آنها می توانند دست خود را به پشت خم کنند تا انگشتان دستشان تقریباً بازوی پشت سرشان را لمس کند.  افراد مبتلا به این شرایط البته قابل انعطاف هستند.  اما رگهای خونی از بافت همبند تشکیل شده اند و نیز بسیار ضعیف و انعطاف پذیر هستند.  بنابراین ، افرادی که انعطاف پذیری بیش از حد داشته ، میتواند منجر پارگی رگهای خونی و سایر مشکلات سلامتی باشن که همراه با انعطاف پذیری پدیده آنها است.  آنها همچنین می توانند دررفتگی های مفصلی و آرتریت زودرس را تجربه کنند.  بنابراین ، مشکلاتی هم برای انعطاف پذیری وجود دارد.  نه خیلی کشش بلکه خیلی سفت.

  جنسیت و انعطاف پذیری
 عوامل مختلفی تعیین می کنند که فرد چقدر انعطاف پذیر است.  ساختار مفاصل و رباط ها ، تاندون ها و عضلات عامل بزرگی است.  سن نیز یک عامل است.  انعطاف پذیری با افزایش سن کاهش می یابد.  یک مطالعه نشان داد که انعطاف پذیری در قسمت فوقانی بدن در مردان در هر سال 0.5 درجه و در زنان 0.7 درجه در سال سقوط می کند.  همچنین مشخص شد که خم شدن لگن در مردان در هر سال 0.6 درجه و در زنان 0.7 درجه کاهش می یابد.  به نظر می رسد ما سریعترین انعطاف پذیری را در میان تنه از دست می دهیم.  بعد از 70 سالگی ، زنان در حالی که این سرعت در مردان سرعت می یابد ، انعطاف پذیری را با سرعت آهسته و کنترل از دست می دهند.

 عوامل دیگر نیز روی انعطاف پذیری عضلات تأثیر می گذارند.  حتی دمای بدن در چگونگی انعطاف پذیری عضلات ما در روز  نقش دارد.  ماهیچه های گرم تر قابل انعطاف و کشش هستند.  به همین دلیل گرم شدن قبل از ورزش بسیار مهم است.  ما می خواهیم قبل از شروع حرکت ، ماهیچه هایمان گرم و انعطاف پذیر باشند.

 بنابراین ، آیا زنان از نظر انعطاف پذیری مزیت دارند؟  زنان به طور متوسط ​​نسبت به مردان انعطاف پذیر هستند. 
  بچه ها احتمالاً بدون تعادل آن با تمریناتی که عضلات را طولانی می کنند ، مانند یوگا ، روی تمرینات سنگین تمرکز می کنند.  همچنین مردان تمایل به سنگین تر بودن دارند و ماهیچه های حجیم تری دارند.

  تفاوت های هورمونی بین زن و مرد چیست؟  مردان بیش از 10 برابر تستوسترون نسبت به زنان دارند.  این بدان معنی است که مردان غالباً دارای عضلات حجیم تر هستند و انعطاف پذیری کمتری نسبت به عضلات بلند و لاغر زنان دارند.  زنان استروژن بیشتری دارند.  سطح بالاتر استروژن در طی سالهای رشد منجر به حجیم تر شدن عضلات سرینی و پهنای لگن می شود که امکان تحرک بیشتر در ناحیه لگن را فراهم می کند.

 آیا مردان می توانند انعطاف پذیرتر شوند؟
 یکی از راههای بهبود انعطاف پذیری زنان و مردان ، کشش منظم است.  اگرچه کشش فقط به طور موقت عضله را طولانی می کند ، این تئوری این است که کشش مکرر ، تمایل سیستم عصبی به "گرفتگی" هنگام کشیدگی عضله را کاهش می دهد ، بنابراین شما به تدریج تحمل عضلات را نسبت به کشش افزایش می دهید.  با این حال ، کشش ویژگی های ساختاری یک ماهیچه را تغییر نمی دهد.  یک تحقیق متاآنالیز نشان داد که کشش به طور منظم می تواند دامنه حرکت مفصل را حدود 8 درجه افزایش دهد.  با این حال ، پیشرفت فقط یک روز ادامه دارد.  به همین دلیل کشش مداوم بسیار مهم است.

 یک مطالعه نشان داد که زنان از کشش بیشتر از مردان سود می گیرند.  این نشان داد که زنانی که به طور منفعلانه عضلات خود را کشش می کنند تحمل بیشتری به کشش دارند ، به این معنی که عضلات آنها انعطاف پذیر تر می شوند.  اما در پاسخ به کشش منفعل ، مردان تحمل کشش بیشتری را تجربه نکردند.  
 زنان در بخش انعطاف پذیری یک مزیت دارند.  خانمها به طور طبیعی انعطاف پذیر هستند و به نظر می رسد زنان بهتر از مردان به کشش استاتیک پاسخ می دهند.  اما حتی زنان انعطاف پذیری را با افزایش سن و از دست دادن تأثیرات روزانه در سن 70 سالگی از دست می دهند. شما نمی خواهید دهه هفتاد خود را با محدودیت حرکت محدود کنید.  وارد کردن یوگا در یک تمرین روزمره می تواند به بهبود انعطاف پذیری کمک کند .  با سبک های بسیار زیادی یوگا ، یک مورد وجود دارد که برای شما مفید خواهد بود.  مهمترین راه برای حفظ عملکرد بدنی شما با افزایش سن است.